Lady Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu Lady Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu

Lady Liberty

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag het vrijheidsbeeld bezocht, absoluut mooi en indrukwekkend al is ze een stuk kleiner als je zou verwachten. We zijn wel blij dat we de eerste boot genomen hebben want het werd al heel snel heel erg druk en eigenlijk niet meer te doen maar we hebben de Pedestal bezocht, wat dus het grootste aantal treden bleek te zijn binnen het vrijheidsbeeld, meer als de helft van de treden is om boven op de Pedestal te komen maar het was gelukkig niet die enge wenteltrap die je moet nemen als je echt naar de Crown wilt. Toch wel blij dat we dat niet gedaan hebben want ik zag die trap en daar wordt je helemaal niet blij van en het was bloedheet in het ding, die Pedestal beklimmen was al vermoeiend genoeg eerlijk gezegd. Maar dit is wel een toeristische attractie die je gezien moet hebben. De Amerikanen staan er heel erg bij stil waar Lady Liberty voor staat en ze geven je ook wel echt de boodschap mee dat je in gedachten moet houden wat er achter de mooie toeristiche attractie voor een verhaal zit. Je kunt daar ook naar Ellis Island waar vroeger de immigranten binnenkwamen maar daar hadden we geen tijd meer voor want we moesten naar de rondvaartboot, dat bleek een tocht van 2,5 uur te zijn terwijl wij uitgingen van een uurtje (duidelijk wat door elkaar gehaald). Die toch was wel mooi maar niet geschikt om foto's te nemen en je waaide ook van die boot af dus na 2,5 uur waren we blij dat we verkleumd en wel van de boot afkonden maar je vaart dus echt helemaal rond het eiland. Al met al weer een leuke maar vermoeiende dag dus we hebben een hele kip gehaald bij de supermarkt en lekker op de bank opgegeten want we moeten even goed uitrusten want morgen moeten we erg vroeg op want dan is onze trip naar Washington DC, gaan we Obama bezoeken :-)
Bob zijn nekklachten zijn grotendeels weg, het is alleen nog stijf maar dat is mijn nek inmiddels ook want ze hebben hier meer van die Duitse kussens, een hoop lucht en weinig vulling. Mijn knie en voeten stribbelen helaas nogal tegen maar goed, we hobbelen (letterlijk) voort want we hebben toch echt geen tijd (en zin) om dagen op onze kont te gaan zitten in de hoop dat het beter gaat. Vandaag wel wat dingen met de Metro gedaan maar het metrosysteem van New York is duidelijk niet het meest soepele systeem ter wereld, je bent net een milkshake als je eruit komt en de gemiddelde New Yorker is een lomp stuk chagrijn dus dat maakt het er ook niet leuker op om daarmee als een stel sardienen in een blik in de metro te zitten maar goed, aapjes kijken is wel goud in dat ding natuurlijk want de gemiddelde New Yorker is op zijn zachtst gezegd een beetje apart ook :-) We zijn ook nog over Times Square gekomen vandaag, erg druk en rommelig maar ook wel erg leuk om te zien, heeft wel iets weg van de knipperde lampen van Las Vegas.

• 20 Mei 2014 - 08:09

Pap & Mam:

Hoi hoi vandaag laat op hier half 8 , maar heb de Lady Liberty inmiddels gezien :-) , dus in dat enorme stenen stuk van onder haar zit moest je ook met de trap inderdaad een hele klim zeg , geen idee hoe je jelf (je voeten) voelt maar anders misschien een dag je zonder zolen, kan me voorstellen dat jullie inmiddels helemaal geradbraakt zijn dus enig ongemak mag best uit je schoenen voor een dag hoor ,en op de boot was het dus een koude wind , hier was maandag en nu dinsdag een vreselijk benauwde warme dag ze beloven regen maar dat schijnt alleen aan de kust te zijn , ik zie ook dat je de Phantom en de Lion King ook gevonden zijn :-)) en de aarde uit die gevel is ook een apart ding hoor en CakeBoss :-)) Times Square zal toch een apaprte ervaring zijn helemaal als het qua sfeer en zien wat op Las Vegas lijkt en vandaag dus Washington ook een hele onderneming maar ook veel zitten in de auto die hopelijk een beetje comfortabel is , heel veel plezier weer , hier is het allemaal nog hetzelfde , Groetjes Mam :-))

• 20 Mei 2014 - 14:38

Agnes Verbrugge:

Hallo.
    Wat leuk zeg om te kunnen zien wat jullie allemaal mee maken. het ziet er goed uit daar. Die honkbal wedstrijd geweldig. Ik kijk altijd graag naar een wedstrijd op de T.V. Maar in zo'n stadium lijkt me helemaal het einde. Nou verder de groetjes van uit Nijmegen. Veel plezier verder en heb lak aan die chagrijnige New Yorkers.

.Agnes