Washington D.C., wat een stad !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu Washington D.C., wat een stad !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu

Washington D.C., wat een stad !!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag met de trein naar Washington. Beide treinreizen zijn heel soepel verlopen, dat werkt hier beter als in Nederland (maar ja, waar niet eigenlijk ;-)) en prima stoelen, bijna wat bij ons eersteklas is. Veel geslapen in de trein want je komt niet langs de mooiste plekjes dus wakker blijven voor het uitzicht is niet nodig dus het vroeg opstaan kon mooi ingehaald worden. Veel gelopen in Washington en veel gezien, behalve het Pentagon, dat hebben we niet meer gehaald maar we hebben het Witte Huis gezien (ja, valt echt tegen in het echie, behoorlijk klein voor wat je altijd op TV ziet maar wel mooi en de Secret Service in actie zien is ook wel grappig), het Washington Monument, het Lincoln Memorial, World War 2 Memorial, Vietnam War Mermorial (ja, mensen die daar vechten voor hun land worden op handen gedragen, in Yankee Stadium hebben we nog voor een veteraan het Volkslied staan zingen) en het Capitool en The Capitol is oprecht het mooiste gebouw wat we ooit gezien hebben, schitterend ! Een details en mooi en groots, echt prachtig om te zien, hebben we even een half uurtje bij staan kijken en toen was het alweer tijd om richting Union Station te gaan dus het was een vermoeiende maar leuke en mooie dag met prachtig weer. In Nijmegen het beloofde onweer nog gekomen ? Want ik zag code geel voor het hele land en toen dacht, oke, die krijgen dus schitterend weer vandaag ;-) Morgen hebben we de Wall Street Crisis tour op het programma staan (weer twee uur lopen en ze vallen er al af maar toch wel heel veel zin in) en The Lion King op Broadway !!

• 21 Mei 2014 - 07:45

Mam & Pap:

Hoi hoi nou gelukkig dus de moeite waard geweest , en een hele hoop gezien zelfs de oval office en het spreekgestoelte van Obama :-)) , ik weet het natuurlijk niet maar het pentagon is misschien ook wel mooi maar het feit dat het gebouw 8 hoekig is zie je toch niet op de grond denk ik foto's zijn weer goed gelukt ik hoop we dat je een beetje uit hebt kunnen slapen vandaag hoor want jullie zien er intens moe uit is er geen openbaar vervoer naar Wallstreet en/of de Lion King , maar we vinden het hartstikke fijn dat jullie het fijn hebben daar en jezelf niet hoeven te vervelen :-)) , hier was het hoog zomer gister en vandaag weer , vannacht om 1 uur een onweersbuitje gehad verder niet we zijn wel een van de weinige hoor want alleen hier en Limburg zo weinig last gehad, voor vandaag plezier op wallstreet en vanavond bij de Lion KIng , en geweldig dat het treinen daar zo goed gelukt is zelf nog wat kunnen slapen , Groetjes Mam & Pap