Caterpillar !! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu Caterpillar !! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rachel Verbrugge - WaarBenJij.nu

Caterpillar !!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Wat een dag ! Vanmorgen om half 8 werden we opgehaald door de Caterpillar Vip van en kregen we naambordjes waar onze naam en het bedrijf waar we vandaan kwamen opstond. De hele dag door zijn alle deuren voor ons opengemaakt en dichtgemaakt, ze liepen nog net niet mee naar de wc om je kont af te vegen maar het scheelde niet alles :-))De hele dag door vragen of je naar de wc moet of je iets te drinken wilt, ze letten heel erg op je gemak zeg maar. Als eerste naar Mossville, het Techcenter van Caterpillar waar alle Research en Development plaatsvind, we hebben twee van de gebouwen daar gezien en dat was erg interessant en indrukwekken, van de 1400 werknemers hebben er 750 hun Bachelor degree, 400 een Master en 257 mensen een Phd dus er liepen wel wat knappe koppen rond in dat gebouw. Helaas mag je in heel Caterpillar geen foto's maken. Wat erg leuk was, was dat er daar door het hele gebouw TV's hingen waarop stond, Welcome Bob Verbrugge, Welcome Rachel Verbrugge, Pon Equipment. GEWELDIG :-) Toen naar gebouw SS waar de Track Type Tractors in elkaar gezet worden, van de D6 tot aan de D11. Er stond dus een D11 en ik was even vergeten wat voor een monster het ook alweer was. De D11 stond naar een D6 en Ryan, onze gids, noemde het papa bear and baby bear :-) Ongelofelijk wat een gestroomlijnd proces dat is en hoe trots de mensen bij Caterpillar zijn dat ze voor Caterpillar werken. Ook erg indrukwekkend hoeveel er aan veiligheid gedaan wordt en aan Quality Checks, die machines moeten echt puntgaaf naar de klant toe. Aan Research and Development wordt overigens 8 miljoen per dag !!! uitgegeven. Toen hebben we bij een vriend van Ryan een broodje gehaald en dat in de Cafeteria in Headquarters opgegeten want dat Cafeteria food vond hij maar niks :-) Toen heeft hij ons nog even stiekem meegenomen naar de verdieping waar de hoge heren zetelen en zijn we de boardroom in gesneakt en daar heeft hij dus even snel een foto gemaakt met de Iphone :-) Daarna door naar de Mapleton Foundry, de gieterij dus waar het erg warm was en het onwijs stonk en wij beiden niet goed werden, hoofdpijn, slaperig terwijl er toch iedere tien minuten de lucht totaal ververst wordt. We hadden het geluk dat ze vloeibaar staal van uit de oven in een grote pot overgoten en vervolgens in de mallen goten :-) En toen naar het Caterpillar Visitor Center wat wel erg leuk was maar ook best wel klein, maar ze hebben wel een bioscoop gebouwd in de laadbak van een 797 en dan kreeg je een filmje en als je in het filmpje dan de 797 zag rijden trilden de stoelen ook. Ryan heeft ons ook nog even meegenomen op een kleine omleiding langs de sectie dure huizen in Peoria, mijn god, daar kunnen ze wat van hoor ! En na het Visitor center terug naar de auto en onderweg naar Chicago waar we in een gigantische regenbui (zelfs die zijn hier belachelijk groot zal ik maar zeggen) binnenkwamen. Maar we zijn in het hotel in een schitterende kamer met schitterend uitzicht, Chicago is mooier als New York, zonder twijfel. De man die ons incheckte was niet zo vriendelijk maar we hebben ons auto valet laten parkeren want we waren het gestress hier in het verkeer wel beu en hoewel het erg duur is (55 dollar per nacht), is het niet veel duurder als een dag in een public parking dus dan maar voor gemak kiezen. Die man van de valetparking heeft ons nog geholpen met de koffers dus die was erg aardig verder maar ja, in de grote stad zijn mensen duidelijk chagrijniger als de kleinere steden en dorpen. Morgen wacht ons de tour met de bus en de boot en dan hebben we s'middags 'vrij' en dan s'avonds de Segway tour en dan nog een nachtje slapen (hadden we nu eigenlijk in Peoria moeten doen want we zijn aardig afgepeigerd na die Caterpillar tour, maar goed, nu hebben we morgen echt een hele dag in Chicago) en dan is het alweer rijden naar Niagara Falls op donderdag, een rit van 8,5 uur dus daar gaat de dag wel aan op. Maar nu eerst maar weer even hangen en bijkomen van alle belevenissen van vandaag.

• 28 Mei 2014 - 07:34

Pap & Mam:

Hoi hoi (hier 7.15 uur) hopelijk liggen jullie nog heerlijk te ronken want het is dus een geweldig bezoek geweest bij CAT wel enig dat je de stoelen voelt trillen in dat bioscoopding als die 797 rijdt in de film , en dan overal borden met Welcom met jullie namen ze hadden dus wel veel werk gemaakt en voorbereidt voor jullie bezoek, en toen ook nog even langs de armen wijk in Peoria :-)) , en dat er zoveel ingenieurs werken zeg dat klinkt best indrukweekend net zo als de D6 en D11 naast elkaar erg jammer dat je daar geen foto van hebt want het lijkt me hartstikke leuk om te zien maar al met al CAT dus goed bevallen en Ryan een erg aardige man en dan krijg je een giga regenbui bij aankomst is Chicago :-( , maar jullie zijn er nu en kunnen hopelijk goed uitrusten want voor de segway moet je toch een beetje wakker en goed op de benen kunnen staan zijn, ik hoop dat het droog gaat blijven want met regen is het toch allemaal wat minder, wel erg aardig van de man in de parking dat ie jullie nog geholpen heeft met de koffers , en ook in Chicago dus chagerijnige mensen maar die piepdozen hang je gewoon apart hoor, veel plezier met de bus en de boot en vanmiddag maar even bijkomen en dan hopelijk lol met de segway , Groetjes Pap & Mam